Yirik kompaniya va reklama agentliklari foydalanuvchilar anʼanaviy qidiruv tizimlari o‘rniga ChatGPT va Claude kabi chat-botlarga tobora ko‘proq murojaat qilayotgani sabab, o‘z targ‘ibot strategiyalarini qayta ko‘rib chiqmoqdalar. Bain & Company tadqiqoti shuni ko‘rsatmoqdaki, foydalanuvchilarning 80 foizi o‘z so‘rovlarining kamida 40 foizida sunʼiy intellekt javoblariga ishonch bildirmoqda.
Asosiy jihatlar:
– Anʼanaviy SEO o‘rnini sunʼiy intellektga moslashtirishga bo‘shatib bermoqda.
– Startaplar tomonidan ishlab chiqilgan yangi vositalar neyrotarmoqlarning javoblarida saytlar tilga olinishini tahlil qilmoqda.
– Asosiy maqsad qidiruv tizimlaridagi havolalarga tobora kamroq kiradigan foydalanuvchilarning eʼtiborini saqlab qolishdir.
Brandtech kompaniyasidan Jek Smit taʼkidlashicha, endi gap sizning veb-saytingizni til modellari uchun muhim axborot manbai sifatida eʼtirof etish haqida ketmoqda.
Tadqiqotlar shuni ko‘rsatmoqdaki, qidiruv seanslarining 60 foizi saytlarga o‘tmasdan yakunlanmoqda, bu esa anʼanaviy qidiruv tizimlarining biznes modellariga xavf tug‘dirmoqda.