The New York Times, The Washington Post va The Guardian kabi yuzlab media kompaniyalar AQSH hukumatini kontentni sunʼiy intellektning nazoratsiz foydalanishidan himoya qilishga chaqiruvchi reklama kampaniyasini boshladi, deyiladi The Verge xabarida. Support Responsible AI nomli tashabbus News/Media Alliance uyushmasi tomonidan tashkil etilgan bo‘lib, bosma va onlayn nashrlardagi eʼlonlarni o‘z ichiga oladi.
Kampaniya OpenAI va Google hukumatga sunʼiy intellekt modellarini mualliflik huquqi bilan himoyalangan materiallarda o‘qitishga ruxsat berish so‘rovi bilan xat yuborganidan bir necha hafta o‘tgach boshlandi. Reklamada “Sunʼiy intellektni kuzating”, “Sunʼiy intellekt o‘g‘irligini to‘xtating”, “Sunʼiy intellekt sizdan ham o‘g‘irlayapti” kabi shiorlar ishlatilgan bo‘lib, har bir tizerdagi “O‘g‘irlik - bu Amerika qadriyatlariga to‘g‘ri kelmaydi. Vashingtonga ayting, texnogigantlar noshirlardan oladigan kontent uchun haq to‘lasin” degan chaqiriq bilan birga keladi.
Eʼlonlarda Support Responsible AI veb-saytiga havola va QR-kod mavjud bo‘lib, u yerda foydalanuvchilar texnologik kompaniyalarga jurnalistlar, yozuvchilar va rassomlarning mehnatini adolatli ravishda qoplash majburiyatini yuklash talabi bilan Kongressdagi o‘z vakillariga murojaat qilishga chaqirilmoqda. Shuningdek, noshirlar sunʼiy intellekt yaratgan kontentda manbalarni ko‘rsatish shartligini taʼkidlamoqda.
“Hozirda yirik texnologiya va sunʼiy intellekt kompaniyalari noshirlarning kontentini o‘zlariga qarshi ishlatmoqda, yaʼni ularni ruxsatsiz va to‘lovsiz olib, sunʼiy intellekt modellarini o‘qitish uchun foydalanmoqda, bu esa oxir-oqibat ijodkorlarning barcha reklama daromadlarini o‘ziga tortib oladi”, - deydi News/Media Alliance prezidenti va bosh direktori Daniel Koffi. – “Media sanoati sunʼiy intellektga qarshi emas - ko‘plab kompaniyalar bu vositalardan o‘zlari foydalanadi. Ammo biz sunʼiy intellekt masʼuliyat bilan rivojlanadigan muvozanatli ekotizimni istaymiz”.
Fevral oyida Buyuk Britaniyaning yirik gazetalari shunga o‘xshash kampaniyani o‘tkazib, birinchi sahifalarda “Make It Fair” shiorini joylashtirdi va mualliflik huquqlarini sunʼiy intellekt modellarini o‘rganishdan himoya qilishga chaqirdi. Bugungi tashabbus ishtirokchilari orasida The Atlantic, Seattle Times, Tampa Bay Times, Condé Nast (Wired nashriyoti) va Axel Springer (Politico taʼsischisi) ham bor.
Ko‘rinib turibdiki, media kompaniyalar va texnologik gigantlar o‘rtasidagi ziddiyat tobora kuchayib bormoqda. OpenAI va Google AQSH hukumatidan sunʼiy intellektni o‘rganish uchun maʼlumotlarga erkin kirishni talab qilayotgan bir paytda, noshirlar o‘z materiallaridan foydalanganlik uchun qonuniy tartibga solish va to‘lovlarni talab qilmoqda. Neyron tarmoqlar davrida bu kurashning natijasi raqamli kontentning kelajagini belgilashi mumkin.